Als ondernemer wil je zoveel mogelijk klanten naar je zaak krijgen. Meer klanten betekent dat er meer geld binnenkomt en dat je weer verder kan groeien met je bedrijf. Maar soms kom je vast te zitten in de dagelijkse taken en werkzaamheden. Wij hebben daarom hieronder verschillende zaken op een rij gezet ter inspiratie om ervoor te zorgen dat er ook meer nieuwe klanten bij je bedrijf binnenkomen.
Een online expert inhuren
Online groeien de mogelijkheden maar verder om nieuwe klanten te winnen. Of het uit Google is door middel van SEO of SEA, social media of andere vormen van online adverteren. Online gaan de ontwikkelingen echter ontzettend snel en ieder onderdeel vergt weer aparte en andere kennis. Het is daarom onmogelijk om dit allemaal in je eentje te regelen. Daarom is het verstandig om iemand in te huren of in dienst te nemen die deze zaken voor je regelt en op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen. Naast het hebben van 1 persoon die dit voor je doet, kun je er ook voor kiezen om voor ieder specialisme iemand apart in te huren.
Kijk verder dan online
Hoewel veel bedrijven compleet richten op de online kant van de promotie voor hun bedrijf, vergeten veel bedrijven om te kijken naar andere zaken. Offline promotie kan daarom juist veel mogelijkheden bieden voor je onderneming.
Met name de werkzaamheden die eenmalig uitgevoerd moeten worden. Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld het opvallend en professioneel maken van je pand of zaak. Misschien zit je onderneming ergens in een drukke stad waar er veel mensen langskomen. Door een goede en professionele inrichting en opzet kun je wellicht al meteen een groot deel van deze mensen binnenhalen. Al is het maar 1 persoon per maand, op de lange termijn kan zoiets een groot verschil maken.
Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van gevelreclame door professionele doosletters te laten monteren. Dit zijn driedimensionale letters die je op de gevel van je pand of zaak kunt laten maken. Potentiële klanten lopen dan niet meer zomaar aan je zaak voorbij!
Los van het gebruik van gevelreclame zijn er natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. Helemaal voor bedrijf die zich lokaal op een bepaald gebied binnen Nederland focussen, kunnen vaak meer baat halen uit de offline promotie. Offline reclame is in veel gevallen veel effectiever, omdat mensen online veel sneller worden afgeleid en dus een kortere focus hebben. Lees hier nog de meeste verschillen tussen online en offline reclame.