Als jij elk jaar de kerstpakketten mag bestellen, dan vraag je je misschien af wat de definitie is van het ideale geschenk. Je weet al wat je ermee wilt bereiken bij je medewerkers, namelijk motivatie, trots en het gevoel gewaardeerd te worden. Het is de bedoeling dat je personeel het pakket openmaakt en blij is voor jullie bedrijf te werken en ziet dat alle inspanningen die ze leveren niet onopgemerkt blijven. Dat is wat je wilt bereiken, maar hoe bereik je dat? Het antwoord is met kerstpakketten die voldoen aan alle onderstaande 3 kenmerken.

1.      Je personeel wordt bij de kerstpakketten betrokken

Allereerst is het altijd goed om je personeel te betrekken bij de keuze voor het kerstpakket. Doe je dat niet, dan gaan ze speculeren, onderling praten en is het maar afwachten of je aan de hoge verwachtingen die dan worden opgewekt kunt voldoen. De beste manier om je personeel bij de keuze voor de kerstpakketten te betrekken is om ze te vragen wat ze graag willen hebben. Door een korte enquête rond te sturen geef je ze inspraak en de mogelijkheid hun mening te uiten. Vraag ze bijvoorbeeld om het ideale kerstpakket te omschrijven of om je te vertellen wat ze wel- en niet goed vonden aan het vorige geschenk. Een ander groot voordeel dat daarbij komt is dat jij niet meer hoeft te raden.

2.      Het kerstpakket komt duidelijk van jou

Het is onmogelijk om met een bepaald product iedere medewerker tevreden te stellen. Daarvoor zijn er te veel verschillende persoonlijkheden. Dit doe je dus op een andere manier en dat is door kenmerken aan te spreken die iedereen met elkaar gemeen heeft. Eén daarvan is het bedrijf, want jullie hebben allemaal dezelfde werkgever. Je personeel weet dat de kerstpakketten van jou afkomstig zijn, maar dat mag ook getoond worden. Kies voor een pakket in de kleur van je huisstijl en iedereen begrijpt en herkent dat. Kies een product uit dat refereert aan wat jullie doen of produceren en ook dat is iets wat iedereen direct herkent. Produceren jullie organische groente, bijvoorbeeld, dan kun je je medewerkers een bak geven waar ze zelf hun groente in kunnen telen. Dit maakt de kerstpakketten persoonlijker en schept een gevoel van saamhorigheid.

3.      Een thema en een boodschap

Als laatste laat een perfect kerstpakket niet alleen zien dat je de inspanning waardeert, maar ook waar die waardering precies voor is. Ook hier pak je weer een punt dat iedereen gemeen heeft en dat zijn de prestaties die geleverd zijn het afgelopen jaar. Iedereen heeft bijgedragen aan die prestaties. Hebben je medewerkers hard gewerkt aan het uitbreiden van jullie werkgebied van regionaal naar nationaal en dit ook succesvol weten te maken? Dan begrijpt iedereen waarom je kerstpakketten met een Hollands thema hebt uitgekozen. De ontvangers voelen zich trots en ze weten dat jij de inspanningen die ze hebben geleverd ziet en waardeert. Met deze perfecte kerstpakketten TIP, begint jullie jaar vol nieuwe motivatie.

Door admin